Ilan Pappe ABD’de Gözaltına Alındı


ABD Ulusal Güvenlik Teşkilatı [Department Of Home Security], 13 Mayıs 2024’te, İlan Pappe’yi Detroit Havaalanı’nda gözaltına alıp iki saat boyunca sorguladı. Pappe’nin Facebook’tan yaptığı açıklama:

“Hamas destekçisi miyim? İsrail’in Gazze’deki eylemlerini bir soykırım olarak görüyor muyum? “Çatışmanın” çözümü nedir? (Bunu ciddi ciddi sordular!)

ABD’deki Arap ve Müslüman arkadaşlarım kimler? Onları ne kadar zamandır tanıyorum? Onlarla ne tür bir ilişkim var?

Bazı durumlarda onları kitaplarıma yönlendirdim; bazı durumlarda da lakayt bir şekilde evet ya da hayır diye cevapladım… (8 saatlik bir uçuştan sonra oldukça yorgundum, ama bu da onların fikrinin bir parçası).

Biriyle uzun bir telefon görüşmesi yaptılar, İsraillilerle mi?

Ve telefonumdaki her şeyi kopyaladıktan sonra girmeme izin verdiler.

“Birçoğunuzun çok daha kötü deneyimler yaşadığını biliyorum. Fransa ve Almanya’nın Glasgow Üniversitesi Rektörüne Filistinli olduğu için giriş izni vermemesinin ardından… ne olacağını tanrı bilir.

İyi haber şu ki, İsrail yanlısı lobinin ya da İsrail’in baskısıyla ABD ya da Avrupa ülkeleri tarafından atılan bu tür adımlar, İsrail’in çok yakında parya bir devlet haline gelmesine ve bu statünün tüm sonuçlarına tepki olarak katıksız bir panik ve çaresizlik kokuyor.”[1]


[1] https://www.facebook.com/ilan.pappe

Yorum bırakın

WordPress.com ile Oluşturulan Web Sitesi.

Yukarı ↑